Baka baka lite kaka!

Idag så kommer farmor hit! Pappa hämtar henne snart i GBG. Så mamma står nu och lagar mat, det blir lasange idag. Hennes lasange är faktist god. Förutom att den har stora lökbitar. Men det är typ den ända maten som hon gör som INTE innehåller purjulök! Jag tycker absolut INTE om purjulök!

På tala om att laga mat. Så har jag också stått i köket, Fast jag har inte lagat mat utan olika bakelser och sånt. Så jag har stått nästan hela dagen med att baka. Det fick bli:


Muffins med rosa frosting


Glöggmandelmassa doppad i chocklad


Chocklad toppar

(vill ni ha recepten så är det bara att kommentera så lägger jag upp det eller mailar det till er)

Jag vet inte om de blev goda, förutom muffinsen för den har jag smakat på. Så jag hoppas ingen dör på julafton!

Innan jag bakade så passade jag på att använda ansiktsmask och läsa lite i Twilight. Så de gjorde jag!

Mamma jobbade hemma men pappa var inte inte. Olivia hade en kompis som heter Alice här. Som hjälpte till med att baka. Fasst de fick för det mästa diska och plocka undan allt istället.

DET ÄR SNÖ HÄR!!! Men jag har knappt varit ute eftersom det är så himla kallt! Det är typ 1,5 dm snö eller nåt. Och graderna ligger på -7! Och då stannar jag inne så länge som möjligt!

Nu ska jag gå och ta kort på mina bakelser och lägga upp på bloggen!

Ha de bra!!!

Kommentarer
Postat av: Frida

de där bollarna i choklad såg goda ut. men jag gillar inte glögg eller mandelmassa. synd.



det är alltid lika kul att läsa din blogg. din pappa var inte inte. kan du förklara det för mig. :D

2009-12-21 @ 20:22:46
URL: http://fridaliljeberg.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0