Hes Mattelärare och mammas egna dialekt

Hejsan!

Idag så hade vi matte med en hes lärare. Han kunde inte prata så han fick skriv det han ville säga på datorn till oss. Och det blev ganska kul. Lite rörigt men kul.
På tyskan så ska vi redovisa om en låt. Som är tysk såklart... Jag, Julia och Samuel valde 99 Luft Ballons. Den handlar tydligen om att det är 99 luft balonger i lyften och en general tror att de är UFO:n så han skickar upp 99 krigsflygplan.
 Konstig tex detdär...

Sedan var skolan slut och jag och Cindy och Johanna cycklade hem till mej och pluggade inför Havsbotten provet som kommer att vara imorgon. Jag tror jag kan det. 

Mamma och pappa kom hem och Cindy frågade om mamma hade en egen dialekt. Jag och Johanna skrattade och sa att hon är norsk. Och jag tycker inte det märks att hon är det. Eller ibland gör man det...

tydligen så är mina föräldrar roliga och coola. Jag gillar mina föräldrar. De är snälla och lite knasiga.

Johanna och Cindy tror att jag var en blond blatte i mitt förra liv. Lite konstig teori tycker jag. Blond kan jag hålla med om men blatte vet jag inte riktigt... 

Nu måste jag duscha. 



Jag tycker nen bild på Singo skulle vara fint idag
 

Kommentarer
Postat av: frida

1. du får börja skriva bättre. ibland fattar jag inte vad du menar, som bildtexten under singo. ha itne så bråttom (;

2. fjortisblattar finns. de är världens jobbigaste. när jag såg new moon för andra gången var det sådanna jobbiga. du kanske såg det på emmas blogg.

3. hur kan föräldrar vara coola? eller när man träffat dom en gång kanske dom är det. men ändå. skumt

2009-12-04 @ 13:07:09
URL: http://fridaliljeberg.blogg.se/
Postat av: frida

okej din mamma kommer kanske att läsa min kommentar och tro att jag inte tycker hon är cool.

Till hanne (en i min klass har också en norsk mamma som heter hanne): Du är jättecool! ;D

2009-12-04 @ 13:11:33
URL: http://fridaliljeberg.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0