Lucia vaka!

Tjooooosan. Trötta Embla här som sitter vid darorn och skriver ett blogginlägg bara för er läsare som vill veta hur det va på lucia vakan.

Först på lösdagsmorgon och tidig eftermiddag så satte vi ihop vårat pepperkakshus och ptntade det fint med en massa glasyr och nonstop. Vi fick inga röda i paketet, INTE EN ENDA EN!!! Lite dålig stil faktist. 
 Huset blev fint, eller ialafall min friggebod och mammas vinga fyr och mina fina gubbar. 

På luciavakan så fick vi först glögg och pepparkakor och sedan gick vi in och tittade på den första filmen. Det blev Up in the air (som var dagens julkalender). Den var jätte bra tycker jag. 
 Sedan fick vi mat. Och självklart fick jag ingen mat för det var kyckling. Men jag antar att jag får skulla mej själv. Nästa film blev Old dogs (med John Travolta). Den var mycket rolig! Helt klart värt att se fox!!! 
 Sedan fick vi poppcorn och dricka och till det en tråkig film som hette Snabba Casch. Den var hemsk och en tråkig svensk film, och den personen som filmade hade nog fått en trampolin i födelsedagspresent för kameran rörde på sig hela tiden! Dåligt DÅLIGT!
 Det hemska var att den handlade om knarklangare och en norrläning som inte äns pratade norländska och trodde var värska Kullavikssnobben. Knarklangarna snodde hemlösa hundar och satte dem i bur. Sedan skar de i hundrna i magen och proppade in knark i hunden och sedan sydde igen och väntade på att pälsen skulle växa över ärret. Sedan var det enklare att smuggla in knarket genom hunden till olika länder. FUCK YOU!!! säger jag bara!!! Hur kan man göra så???!!!! Hur kan man äns tänka på att göra något så grymt!!! 

Okej nu lungar jag ner mej... Sammanfattningen:

Det var JÄTTEKUL!!! Lucia vaka in my ♥

Nu ska jag nog ta och sova lite för imorgon så är det svenska redovisning och dessutom så har jag bara sovit 4 timmar idag. Vilket är iallafall mer är när jag var på smygpremiären på New Moon.

Ha det bra och njut av vårat fiina pepparkakshus!   



Det ska föreställa vårat hus, min friggebod, Vinga och våran familj + Edward (som står lutad vid min friggebod)


Kommentarer
Postat av: frida

Han som rymnde från fängelset var fin! :D

2009-12-14 @ 11:16:43
URL: http://fridaliljeberg.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0