Tappad plånbok leder till panik!

Tjooooooo alla läsare!!!

Idag så har jag ÄNTLIGEN fått jullovet som jag förtjänar!!!

Det blev sång, skådespel och rektortal sedan var det julbord. Efter detta så åkte jag, Bea, Josefin och Cindy in till GBG och vidare till Kullavik med blå express.

MEN det hände något på vägen som gjorde att jag fick total panik! Jag hade tappat min PLÅNBOK!!! Så jag och Bea halvsprang till en västtrafikinformatör. Jag sa att jag hade åkt Lila och att jag hade tappat min plånbok. Hon tog upp sin walkitalki och kontaktade någon som gick runt i bussen och tittade efter min röda fina plånbok. Men hon hittade den inte. Jag gick ombord på bussen själv och letade men hittade den inte!

Det västa var att jag skulle få ringa till mamma så hon skulle spärra mitt kort. Men så såg jag på mobilen och då var den en tjej som hette Emma som hade hittat min plånbok. Jag ringde upp henne och sa od jul och att hon var en räddare i nöden! Så jag gick till västtrafikbåset och hämtade min kära plånbok.

Så det blev ett litet fik på Tugg och sedan bar det vidare av till Kullavik. Och här sitter jag nu vid Josefins dator, som har konstiga tangenter.

Nu ska vi äta räkor. Ha det bäst!!!

 


Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0