Læsø - en ö där man kan ha roligt

Så vi familjen Nilsson var på en trevlig helgtur till Danska ön Läsö. Segligen dit var lång men härlig med fint väder fast ganska kallt. Men det var en härlig fredags kväll.



Mamma försöker och försöker men hon blir inte brunare!!! Jag kanske ska köpa brun utan sol till henne i födelsedagspresent.



Danska gästflaggan ska hissas! Eller tejpas upp på PrimeX. För vi har ingenstans att hissa flaggan...





Jag var sugen på makrill men fick nöja mej med denna läskiga fisken. Som var väldigt god! Mamma vågade inte ta i den så jag fick offra mej för att vi skulle kunna hugga av huvudet på den. Jag vet groreskt och elekt men så funkar det helt enkelt. Fisk äter fisk och vi äter fisk.


Pappa har så långt hår att man kan sätta upp det i en fin toffs.



Jag, Olivia, mamma och Singo gick på den långa fina Läsö stranden och plockade sten. För det finns inga snäckor så man får plocka det som finns...

   

Singo hittade en pinne som han var tvungen att gräva ner. Men är är inte så duktig på det.

 







Vi åt kräftor till middag. MUMS! Så jag fick fisk och kräftor. Jummy!



Fatta hur lycklig jag blev när jag fick äta min favorit glass! Magnum Double Caramel är den godaste pinnglassen som finns! Dumma Sverige som tagit bort denna skönhet...


Så jag hade en trevlig och fin mini semester till Danmark med min familj.


Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0