veckans babe v.7

Embla är i Frankrike och åker skidor. Hon har inget internet där så detta inlägget skriver Frida. Hon ville också att jag skulle skriva att hon inte kan uppdatera sin blogg den här veckan. Men jag ska försöka göra så gott jag kan nu med Veckans babe! (:

ALEXANDER SKARSGÅRD!!!

Kort fakta:

Namn:
Alexander Johan Hjalmar Skarsgård
Ålder: 33 (25 augusti 1976)
Född: Stockholm, Sverige
Känd som: Han är son till kände skådespelaren Stellan Skarsgård.
Han har själv varit med i olika svenska och internationella tv-serier och filmer. En film som han är känd för är svenska Hundtricket. Han fick även Guldbagge nomenering för bästa manliga biroll till den filmen. Han har också regisserat en film som heter Att döda ett barn. Den filmen vann två olika priser.
Kommande: Han spelar vampyren Eric Northman i serien True Blood och säsong tre till serien började filmas i december förra året.
Kul fakta: Han har 6 syskon, varav tre av dem också är skådespelare. Han är med i musikvideon till Lady Gaga's låt Paparazzi! Ni kan se videon här.



Alexander Skarsgård ♥


Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0