Basic safety!

Här kommer lite kuliga bilder ifrån Basic Safety kursen som MBi (vi), FST (fiskarna) och MST (maskinsnubbarna) var tvungna att gå på innan vi åker ut på praktik och på Gunilla. 
 Kursen innehåller 3 delar brand, överlevnad och första hjälpen. Personligen tyckte jag att branden var värst eftersom vi då var tvungna att gå in i mörka rum, och jag var då den ända som fick en ficklampa med mej in i rummen + att jag fick "SnyggDaniel" (en av brandmännen) med mej in i klaustrofobirummet.
 Överlevnad var roligast då vi fick bada i -4 gradigt vatten, och vi var tvungna att hacka upp isen för att kunna bada.
 Första hjälpen var nästan bara teori, men mycket viktigt. Nu vet jag hur man ska göra om man ser en medvetslös person och det kan ju komma bra till pass om ingen annan vet de som är runt om kring. Så får ni en hjärtatack så kan jag springa fram och hjälpa till.

Här kommer lite bilder och filmer ifrån denna roliga men läskiga vecka:



Här är ett klipp på vadvi har gjort de senaste dagarna, vi har gjort precis allt förutom att åka båtarna och att stänga av de där sprutande kranarna. Men de kommer vi att göra senare när det inte är is på vattnet. I slutet ser man även min skola.

Överlevnad:






Josefin och några andra galningar hoppade i vattnet utan dräkter...





Skjuta nödraketer och titta på när livbojar blåser upp sig var också en höjdpunkt...




Livräddning:



Vi sov mäst... och fick såklart prova på hjärtlungräddning (HRL) och ha krage.

Brand:



Oj vad snygg jag är i brandklädena... Hahahahaha!!!



Albin och Cindy var ju mycket snyggare.

Man skulle stoppa fingret i örat och sedan dra neråt mot spännet och på så sätt knäppa upp hjälmen.

Såhär kul har jag haft det under de senaste dagarna. Det har varit mycket jobbigt och krävande, särskillt ifrån men som är mörkrädd så var branden något av det värsta jag gjort i hela mitt liv. Men jag klarade de och behöver inte göra om detta mer. JIPPI!!!


Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0