Remember Me

Idag så har det varit en konstig men rolig dag. 
 
Jag var i skolan som vanligt 8:35 och hade mycket grupparbeten med Cindy och ett nytt arbete i engelskan som var att vi skulle göra en film reveiw. Jag valde Twiligt men jag tror jag ska ändra till en annan film.

Efter sista lektionen skyndade vi oss till bussen och han i tid. Headed to Nils Eriksson terminalen! Där gick jag, Cindy och Maria och åt på en kinaresturang på nordstan. Det var gott och Maria fick smaka på friterade-räk-bröd eller vad det heter... Jag sa till Cindy att hon var tvungen att skynda sig lite med att äta upp för att bion skulle böja om 40 min och vi hade inte hämtat ut biljetterna. Detta var tur för när vi skulle hämta biljetterna så upptäckte vi att de var på Biopalatset och inte Bergakungen. Så vi hade en halvtimme på oss att ta oss till Biapalatset och vi kom fram i tid.

Remember Me är en mycket mycket mycket bra film!!! Jag ÄLSKAR den. Jag hade inte så mycket tro på att den skulle vara så bra men den var väldigt sorglig. Alla satt och grät i slutet och maskaran rann ner för kinderna under hela filmen. Den var underbar! Jag kände igen mej i vissa delar, man blev jätteberörd och den hade ett oväntat slut (och läskigt slut var det också för mej och Cindy, vi blev jätte rädda).

Jag tycker ni ska se denna filmen och tänka efter. Den får en att tänka på jätte många saker, och jag kommer inte att kunna somna ikväll, av alla tankar som flyger upp i huvet.



     


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag hoppas verkligen att det var du som beställde biljetterna...

2010-03-13 @ 18:33:35
URL: http://fridaliljeberg.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0