Veckans babe v. 22

Hej hej alla. Nu är det en ny vecka och det betyder veckans babe! Denna gång har Embla bestämt sig för att jag ska skriva om världens bästa kille (enligt mig, Frida, då..). So here you go:

KYLE GALLNER!!!

Namn: Kyle Gallner
Ålder: 23 (22 oktober 1986)
Född: West Chester, USA
Känd som: Har huvudrollen i The Haunting in Connecticut, och den nyinspelade A Nightmare on Elm Street. Han har även haft småroller i många tv-serier, oftast kriminalserier, t.ex. Medium, Bones & Cold Case. Spelar Bart i Smallville. Spelar stora roller i andra filmer också, som inte är så kända. T.ex. Red & Danika.
Kommande: Ska vara med i två filmer som kommer ut 2010. Hans roll i CSI: NY dyker upp lite då och då, och han ska vara med i något avsnitt 2010. Dock vet jag inte om det har varit eller om det kommer.
Kul fakta: Jag tycker det är kul att han nästan alltid får roller där han ska spela psycho, men han gör det jätte(!)bra. Hans insatser i de stora skräckfilmerna har fått mycket beröm. Kritiker tycker att han är trovärdig och någon skrev att "han kommer att får lika mycket cred som Johnny Depp" fick när han spelade samma roll som Gallner i The Nightmare on Elm Street.

Kyle Gallner ♥

Veckans babe v. 21

Hej hallå. Frida här igen. Nu är det dags för veckans babe!

CARL PHILIP!!!

Namn: Prins Carl Philip Edmund Bertil
Ålder: 31 (13 maj 1979)
Född: Stockholm
Känd som: Son till vår nuvarande kung. Alltså prins här i Sverige.
Kommande: Han studerar lantbruk på universitetet. Vem vet, han kanske blir bonde (kanske inte så troligt)?
Kul fakta: Han föddes till kronprins, men lagen ändrades 1980 till att det förstfödda kungabarnet ska ärva kronan.
Han står på plats 193 i den brittiska tronföljden.
Han har varit med i vasaloppet!
Han är också intresserad av konst och har studerat grafisk design.

Carl Philip ♥

St. Malo!

Idag har jag hittat nätverk!!! Jag sitter på backen (det är fram på båten) och skriver detta fina inlägg!

Jag har en underbar resa men jag har bränt mig i hårbotten så jag sitter med solhatt. Det är nästan för varmt här men det är skönt ändå. Idag får inte våran vakt gå iland, för vi har vakttjänst. Så jag har suttit på peket och arbetat. Där har jag tjärat och lagat nätet!

Staden är jättefin och igår åt vi ostron! Det var inte så äckligt som jag trodde... Men det var ju inte gott heller. Min smakade nästan bara citron. Fast det kan nog bero på att jag dränkte mitt ostron i citron så det inte skulle smaka så mycket gegg.

Jag har badat och det är kallt. Men det blir ju varmt när man går upp eftersom luften är så varm...

Klättra i riggen är mycket läskigt, jag har inte kommit så högt upp ännu. Men jag är jättenöjd med den höjden jag lyckats med.
 Massa fransmän, engelsmän och några svenskar har kommit ombord och vill bli guidade. Ibland smyger det på en japan som vill ta kort på båten. Och ingen märker att han är ombord. Så det händer lite granna även om man inte får gå iland.

Det funkar tyvärr inte att lägga upp någon bild. Så jag får lägga upp en rad med massa bilder när jag får nätverk nästa gång...

Men ni kan kolla in öckerögymnasiesida och klicka fram bilder om ni vill se. Jag tycker verkligen att ni ska göra detta för i Bangor så kommer jag att lägga upp bilder där. Imorgon kan ni även läsa elevdagböckera på samma sida för då ska jag skriva ett inlägg.

Embla på Gunilla

Hallå där. Frida som skriver. Embla bad mig att blogga lite så hon skrev en text till bloggen. (Det är dock skrivet i torsdags...) (Och rubriken är dålig. Jag är inte så bra på rubriker)

Hej allihopa! Nu är jag på Gunilla och har kommit fram till St. Malo i Frankrike. De är jättedåliga på att prata engelska så det är svårt att komunicera, om man inte har med sig Sofia som kan lite franska. Men det är helt underbart här på Gunilla! Jag kan inte förstå hur amazing detta är. Det är helt otroligt vad jag har fått sett.
 I natt hade jag vakt 12 - 4 och då såg vi delfiner som hoppade med i en halvtimme bredvid båten när vi seglade. Det var helt fantastiskt. Nu har jag sett vilda delfiner!
Jag har även klättrat, både i mörkret och i dagsljus. Jag har inte kommit upp så högt ännu. Men jag har kommit ut på första råt (en bom som går tvärs över masten). Det är ungefär... jättehögt... nej jag vet inte kanske 10 m. Men det är läskigt ändå!
 Vi har jättefint väder, strålande solsken och jag har kanske fått lite färg i ansiktet. Grönt. Nej jag skoja brun. Johanna har tomatrött ansikte och det är synd om henne. Hon får ta och smörja in sig med solkräm mera.

Nu ska vi äta sedan ska jag duscha och kanske gå lite i St. Malo igen. Det blir typ köttbitar och något till. Det har inte kommit fram till bordet ännu.
Blilder får ni nog senare för att jag kan inte lägga upp några bilder eller skicka till Frida som lägger upp mina inlägg. Ni får helt enkelt gå in på länken som jags skrev i ett inlägg för ganska länge sedan. Men bläddra ner på sidan så  hittar ni nog.

Ha det bra i kalla landet. Här går jag i T-shirt och det är för varmt.

(Det är ju inte kallt direkt här nu, men hon trodde väl det...)

Veckans babe v. 20

Hallå brus! Embla är på båten Gunilla, så nu är det Frida som står för Veckans babe. (Och det är Embla som har bestämt vilka som får vara med!)

DOMINIC MONAGHAN!!!

Namn: Dominic Monaghan
Ålder: 33 (8 December 1976)
Född: Berlin, Tyskland (Flyttade till Storbritannien vid 11 års ålder eftersom hans föräldrar är därifrån)
Känd som: Spelar Charlie Pace i tv-serien Lost och det är nog där han blivit mest känd. Han spelar Meriadoc Brandybuck i Sagan om ringen trilogin. Han har också varit med i filmer som An Insomniac's Nightmare och X-Men Origins: Wolverine.
Kommande: Ska vara med i filmen Gloria som kommer ut iår och filmen Pet som kommer ut nästa år.
Kul fakta: Han är är aktiv kämpe för miljön och planterar träd och har en egen liten skog i Indien. Han gillar att vara utomhus och då att sporta. Han surfar, åker snowboard, spelar basket, åker kajak m.m.

Dominic Monaghan ♥

Veckans Babe V.19

Denna veckan blir en liten udda "babe".

JANO NILSSON!!! (Pappa)

Jag har försökt få pappa att köpa converse länge nu. Han och jag gjorde en deal. Han sa att om han köper ett par converse till sig själv så får han bli veckans babe. (jag trodde inte han skulle köpa ett par) Så en dag kom han hem och hade köpt ett par gråa converse! Det var bara att ändra i almenackan och skriva in Pappa på V.19.

Kort faka:

Jan-Olof Nilsson
Ålder:  42 (26 maj 1967)
Född: Uppsala i Sverige
Känd som: Min pappa och seglare. Han seglar på våran båt PrimeX och han har även seglar SM i 606. Han har även seglat millitär mästerskapen. När hn var liten seglade han mycket optimist i Västervik.
Kommande: Han sattsar på att segla tjörnrunt och blogga om sin båt.
Kul fakta: Allt han pratar om är båt! Han älskar att segla och man får alltid ett båtsvar omman frågar honom något.

Pappa ♥

Imorgon bär det av!

Sissta natten i huset innan resan! Imorgon kl. 3 drar bussen ifån Göteborg till Belgien! Oboy vad jag är nervös!
 Jag tror det kommer att bli hur kul som hälst. Men också jobbigt. Särskillt att gå upp tidigt på morgonen och börja arbeta på skutan.

Ni som bara ÄLSKAR veckans babe... (om det skulle vara så) Och ni blir nu lite hängiga av att jag inte kommer att lägga upp detta varja måndag. Så har jag fixat back up. Frida kommer att lägga upp dessa snyggingar varje måndag och hon har fått en lista över vilka hon ska lägga upp vilken vecka. Så det kommer fortfarande att läggas upp varje måndag som vanligt!
 Jag kommer att blogga lite när jag är på Gunilla. Men det kommer garanterat att inte vara så ofta och bara då jag får tag på internett.

Ni kan om ni vill följa oss här. Då får ni läsa våra loggböcker på både svenska och engelska. Bilder kan ni också se här (gå vidare in på sidbaren till höger Fst/Mbi 0912). Då det kanske till och med kan vara jag som tagit en bild...

Här får ni nu som lovat en liten lista på vart jag kommer att befinna mej i de två närmsta månaderna:

Vi åker buss ner till Oostende i Belgien. Hamndagar 5 (11 maj- 15 maj)
 Därefter 3 dagars resa
Till St. Malo i Frankrike. Hamndagar 5 (19 maj-23 maj)
 Därefter 4 dagars resa
Till Bangor i Nord Irland. Hamndagar 5 (28 maj- 1 juni)
 Därefter 5 dagars resa
Till Scalloway i Shetland. Hamdagar 4 (7 juni- 10 juni)
 Därefter 3 dagars resa
Till Ålesund i Norge. Hamndagar 4 (14 juni- 17 juni)
 Därefter 4 dagars resa
Till Bergen i Norge, + ett midsommarfirande i Geiranger fjorden. Hamndagar 4 (22 juni- 25 juni)
 Därefter 4 dagars resa hem till Öckerö!

Det kommer nog att bli kallt. Men mycket fin natur.

Annars idag så har jag och min familj segalt hem ifrån Göteborg. Olle kom kl. 11 igår efter att ha varit i Danmark på en dansuppvisning. (Jag fick ett täljt trähjärta av henne som det stod "lycka till" på utav henne idag). Olle skulle köpa en klänning som hon skulle ha någon gång så jag hängde med mamma och henne in till nordatan eftersom de inte hittar därinne själva... Hon hittade en jättefin blårandig på Bik Bok.

Jag lovade er bilder ifrån i helgen i förra inlägget. Här får ni dom.

Hjulet inne i Göteborg. Det lyste jättefint på kvällen!

Barken Viking var våran toalett och dusch. Vi fick gå dit vid behov om vi ville.

Båten framifrån med Göteborgs Operan i bakgrunden.

Foto: JanO (Pappa)

Ingen lampa tänd över pappas huvud

Idag så seglade vi in till lillabommen i Göteborg. Det var kallt!
När vi äntligen kom fram och la till så satte vi i strömmkabeln. Efter en timme så försvann strömmen! Pappa blev frustrerad och arg. Så vi snackade med hamnvärdarna och de skulle fixa det... Självklart kunde de inte fixa det så där satt vi i flera timmar utan strömm i kylan!
 Då kommer pappa på att det finns en knapp i ett fack vid kontorsdelen som går till strömmen. Och den hade han råkat slå av när han höll på att rensa i facket! Väldigt smart av honom. Jag och mamma blev lite irriterade på honom och han bara smilade och skämmdes. Hehe!

Annars har jag shoppat på Nautiska magasinet, H&M och Clasolsson. Köplistan blev på en bekini, shorts, handskar, solglasögon, skor, deo, trosor och strumpor! (Intressant va?)

Middag blev det på resturang/baren Charlies änglar. Jag år fisk! Det var jättegott!

(Bilder får ni imorgon för att jag glömt kabeln till kameran och mobilen... Ni får nöja er med denna bilden sålänge):

Här ligger vi med båten. Så är ni inne i stan imorgon så kan ni komma och hälsa på! Det är den blåa segelbåten.

Skräck och tårar

Idag så vaknade jag vid 12 tiden och gick in och satte på en kopp kaffe. Det smakade ganska bra och jag blev ju pigg!
 En hård kladdkaka åkte ner i magen också innan jag packade några till saker i vardagsrums högen.

Det blåste jättemycket idag här ute. Detta gjorde att jag kom försent till färjan och missade den för att det var motvind...

Men jag kom fram en stund senare och där sitter Frida och väntar på mej. Vi går och äter på Lydias Dinner. Och sedan fick det bli en biofilm med Cindy, Frida och Natalie. Det blev premiären av den nyinspelade A nigthmare on el'm street. Den var bra men jag skrattade nog mer än jag hoppade till. Denna repliken var roligast. Jag och Frida vek oss av skratt:

Freddy (ond): What game should we play?
Nancy: Fuck you!
Freddy: Mmm, that sounds like fun...

När filmen var slut så skulle jag säga hejdå till Frida. Nu kommer ni inte att träffas förrån jag kommer hem OM " MÅNADER! Vi har aldrig varit borta ifrån varandra så länge. När hon hade satt sig i bilen började tårar falla ner för min kind. Det var sorgligt...

Frida äter tacco talrik på lydias dinner!

Tryck på bilden för att se en trailer på filmen!

Ny tillfällig header...

Kreativ rubrik...

Nu har jag äntligen blivit färdig med den nya headern. Vad tycker ni? Jag ändrade nästan hela bloggen men det blev ganska bra tycker jag.

Cindy ska göra en header till mej också. Så om den är bättre så ska jag använda den istället. Hehe. Så ni kanske får en chock nu när bloggen är ändrad. Och ser lite rolig ut. Men det är bara lilla jag som sitter och knappar på datorn till 20 över 1 på natten. (Oj, jag kommer att få en utskällning av mamma och pappa nu om om ser detta inlägget... What ever!)

God natt!

Gitarr är kul, packa är svårt

Idag (har ni märkt att jag alltid börjar mina inlägg med ordet "idag"?) så har jag packat. Jag vaknade utav att Cindy gick hem på morgonen. Mycket mer kommer jag inte ihåg ifrån kl. 9 i morse. Men jag gick upp när Olle kom in med en piggelin och vi satt och åt detta i mitt rum. Mumsande på glassen började jag att lägga en hög i vardagsrummet med allt jag ska ha med mej. Det kommer att ta lång tid att packa och jag har inte äns packat hällften ännu...

Efter att jag strukit lite ifrån listan så lärde Olle mej lite gitarrspelande. Och det var jättekul! Jag kan spela Hero of war introt och lite utav Miley Cirus låt Butterfly fly away. Det var något annat också men jag kommer inte ihåg det nu.

För övrigt så drack jag kaffe idag igen! Det blir faktist godare och godare för varje klunk. Men jag tycker fortfarande det är ganska äckligt. Men man blir pigg! Och det var länge sedan jag var det.
 Nu undrar säkert varför jag "plågar" mej i denna äckliga bruna dricka. Och svaret är att jag vill kunna dricka detta på Gunilla så att jag kan hålla mej vaken på nätterna när jag har vakt. Och för att det är socialt att dricka kaffe och att det är ganska coolt och säga "Ja tack" när man blir bjuden av folk på kaffe. Håller ni inte med???

Jag bakade kladdkaka också! Och pappa kom hem med Almondy tårta. Mumsigt!

Jag skriver flumtexter ellerhur? Men jag är ju flum så det gör nog inget.

(Mobil bilder är bäst!)

GBG kaffe med Cindy

Idag så har jag varit i Göteborg med Cindy. Vi åkte in för att vi skulle köpa grejer till resan. Jag köpte inte så mycket. Men det blev en mapp som det står "Evil Plans and other stuff" och en dagbok där det står "Just write it down or forget it forever". Det blev även ett nytt halsband i form av ett guldigt ankare och lite toffsar och hårnålar. Ja just det! Jag köpte en ny mascara också. Det fick bli L'oréals nya.

Efter en stund så blev vi trötta och då tog vi oss en fika. Jag tog en kaffe latte och en blåbärspaj. Cindy tog en drottningssyltpaj och en kopp med te. Det var jättegott!

När vi kom hem så cycklade vi iväg och tog lite kort. För att det var så fint väder. Någon av dessa kort kommer troligtvis att bli en ny header.

Lite bilder ifrån idag:

Detta är dagens händelser. Jag la inte upp någon bild som liknar den nya headern eftersom det får bli en överraskning!!!

God natt! Jag ska nu titta på True Blood med Cindy och kanske fixa lite med bilderna.

Två svampar på en moppe

Idag så har jag och Cindy ätit lunch på en liten mysig resturang/café. Jag tog dagens lunch (fisk och skalsjurs gryta) och Cindy tog en kötfärs paj. Jag vet inte om Cindy gillade sin mat (men jag tror det) men jag gillade min. Den var jättegod!

Vi åkte moppe hem på Cindys moppe. Jag har lärt mej att tycka att det är OK med att åka moppe. Men jag tycker fortfarande att det är lite läskigt... Så där åkte vi hela vägen hem till mej i moppehjälmar. Man ser ju lite rolig ut med dessa stora runda hjälmar. Nästan som svampar eller smurfar. Haha!

Men när jag väl kom hem så väntade det ju den där städningen jag skulle gjort igår. Jag blev färdig i god tid till seglingen på kvällen. Och det var kul. Förutom att det var kallt och att det regnade och ibland haglade... Så vi bröt ganska tidigt.

Jag har förresten börjat dricka kaffe. Det är inte gott men jag får i mej det om jag har en massa mjölk i. Då menar jag typ halva mjölk och halva kaffe. Hehe...

Här får ni lite bilder som togs idag:

Jag och Cindy ser ut som svampar!!! Wihi!

PrimeX!!!

Veckans babe V. 18

Jag är hemskt lessen! Jag trodde jag hade lagt upp veckans babe. Men det gjorde jag inte... Ber så hemskt mycket om ursäkt för detta!

Så här kommer veckans babe idag istället:

RYAN KWANTEN!!!

Namn: Ryan Kwanten
Ålder: 33 (28 November 1976)
Född: Sydney Australien
Känd som: Han spelar Jason Stackhouse i True blood och Vinni Patterson i Home and away. Har har även spelat i en massa spisoder av olika tv serier bla. Law and order och Summerland. Han spelar även Jamie Ashen i filmen Dead Silence som är en av de bästa skräckfilmerna som någonsin gjorts (enligt mej).
Kommande: Han ska fortsätta spela Jason i  vampyrserien True blood. Samt medveka i filmerna Don't fade away, Red hill, Griff the invisible (där han ska spela Griff) och Guardians of Ga'hoole
Kul fakta: Han har fått en massa beröm för sin snygga mage. Vilket jag kan förstå eftersom hans mage är assnygg!

Ryan Kwanten ♥

Min dag i ett litet inlägg

Jag kan beskriva min dag med bara två ord:

TV och YOGA.

Jag har inte varit så kreaktiv idag. Jag skulle städa mitt rum. Men det hände ju inte... Istället så fastnade jag framför TV:n med pyamasen på. Där visades Ellen Degreens show och Tyra Banks show. Dom är jätteroliga och Tyra har så ovanliga gäster.
 Yogan var inte så rolig. Jag var bara trött och fick ont i huvudet efter ett tag. Så det kändes sådär. MEN det är ändå bara en vecka kvar tills jag åker iväg med bussen till Belgien. Så jag måste ju börja packa. Detta hade jag tänkt att göra imorgon... vi får väll se hur det går med de. Hehe.

Så jag har inte haft en så jätterolig dag, men det har åtmindstånde varit skön och jag förtjänar kanske en latdag.

Inga humlor idag!

Idag så hade vi en underbar segeltur hem till Öckerö. Utan humlor...
 Innan vi seglade iväg ifrån Dyrön. Gick vi en långtur upp och ner bland bergen på ön. Linus och Cindy badade, knäppisar. Det är 7 grader i vattnet. Så de kom upp ganska fort. Men jag hann ta några bilder så här kommer dom:

Linus badade i ett litet hällkar utanför Donsös bastu.

Olle och Linus.

Cindy hoppade i och simmade flera gånger, precis som om det var varmt!

Detta var min och min familjs helg. En mycket trvlig helg med underbara männsikor som sällskap.
 Snart åker jag iväg (7 dagar) och är borta i 2 månader. Mer om detta kommer jag att informera er om senare i veckan. Oroa er inte... Veckans babe kommer att läggas upp som vanligt.

Humlefri natt!

Jaoopp i natt så hade jag en humlefri natt. Det var skönt att inte behöva oroa sig för att de tjocka små krypen ska bränna en.

I övrigt så har jag haft en mycket mysig dag. Den började med att jag, mamma och Singo gick en långtur i blåsten på Dyrön. Där badade Singo och gled i vattnet när han skulle hämta pinnen.
 Sedan kom Janette, Peter och Linus med deras båt guppande hit. Det var oväntat efter att vi hade sms bombat dom till att komma hit. Det verkade funka. Efter en lite stund till kom ännu en båt guppandes. Cindys med familj tittade fram bakom kapellet. Så det har varit en trevlig dag med grillnig och film. Jag och Cindy såg på Fired Up och den var jätterolig. Vi lurade Olle och Linus att vi skulle se på en skräckfilm så vi kunde ligga och titta för oss själva och skratta. Hehe. Lite busigt men så gör man ju om man är storasyster.

Här får ni några fina bilder som vi tog idag:

Döda humlor förföljer mej

Jag känner mej ganska besatt av humlor nu. Men dom börjar att skräma livet ur mej. I går natt så skulle jag gå ut till mitt rum och då låg det 5 döda humlor i mitt rum varav 3 låg i min säng! Jag tror min skapare försöker visa mej något. Han ligger utanför dörren fortfarande!

Annars har jag det bra. Nu sitter jag i båten och bloggar. Vi har segalt till Dyrön och tittade nyss på Avatar på min dator.

Nu ska jag ta och sova och försöka att inte tänka på humlor. Men inna jag gör de då ska ni få lite roliga bilder ifrån seglatsen idag: