Embla på Gunilla

Hallå där. Frida som skriver. Embla bad mig att blogga lite så hon skrev en text till bloggen. (Det är dock skrivet i torsdags...) (Och rubriken är dålig. Jag är inte så bra på rubriker)

Hej allihopa! Nu är jag på Gunilla och har kommit fram till St. Malo i Frankrike. De är jättedåliga på att prata engelska så det är svårt att komunicera, om man inte har med sig Sofia som kan lite franska. Men det är helt underbart här på Gunilla! Jag kan inte förstå hur amazing detta är. Det är helt otroligt vad jag har fått sett. 
 I natt hade jag vakt 12 - 4 och då såg vi delfiner som hoppade med i en halvtimme bredvid båten när vi seglade. Det var helt fantastiskt. Nu har jag sett vilda delfiner!
Jag har även klättrat, både i mörkret och i dagsljus. Jag har inte kommit upp så högt ännu. Men jag har kommit ut på första råt (en bom som går tvärs över masten). Det är ungefär... jättehögt... nej jag vet inte kanske 10 m. Men det är läskigt ändå!
 Vi har jättefint väder, strålande solsken och jag har kanske fått lite färg i ansiktet. Grönt. Nej jag skoja brun. Johanna har tomatrött ansikte och det är synd om henne. Hon får ta och smörja in sig med solkräm mera.
 
Nu ska vi äta sedan ska jag duscha och kanske gå lite i St. Malo igen. Det blir typ köttbitar och något till. Det har inte kommit fram till bordet ännu.
Blilder får ni nog senare för att jag kan inte lägga upp några bilder eller skicka till Frida som lägger upp mina inlägg. Ni får helt enkelt gå in på länken som jags skrev i ett inlägg för ganska länge sedan. Men bläddra ner på sidan så  hittar ni nog.
 
Ha det bra i kalla landet. Här går jag i T-shirt och det är för varmt.

(Det är ju inte kallt direkt här nu, men hon trodde väl det...)

Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0