West side story

Var nyss på musikal på Operan. Jag fick nämligen biljetter till west side story av mamma och pappa i julklapp och vi alla gick dit och kollade på denna undrbara musikal!
Den var väldigt bra! Jag grät till och med i slutet och det har jag aldrig gjort på en musikal/teater innan! Men någon gång måste vara den första haha.

Den handlar om två gäng i USA som är oväns med varandra. Ena gänget är bara invandrare "svartskallar" och de andra känget är bara amerikanare "jets". När de båda gängen befinner sig på samma fest blir en tjej från invandrar gänget (Maria) och en kille (Anton/Tony) ifrån amerikanska gänget kära i varandra. Detta blir jätteproblem för dem men inget kan hindra deras kärlek. Så kort sagt var det en mordern version av Romeo och Julia. Väldigt bra iallafall!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0