Svensk var arg så han sköt ner Acropolis...va?

Idag på mattelektionen så hade jag och Cindy roligare med Kent. vi skrev ner delar av låtar som den andre skulle gissa vilken det var. Tillslut så fick vi ett vackert papper med massa kent texter! Mycket fint. Nu Kent älskare kanske kan lista ut några?



Fint va?

Nu till min konstiga rubrik...

Pappa kom hem och berättade en underlig historia. Jag gillar ju inte Svensk historia men detta var ganska kul!
 Carl den 11 tog tillbaks massa gårdar och gods från adeln. Så det var en snubbe som var adelsman och som blev jättearg på Sverige och Carl. Så han åkte till Wien och fick befäl över en trupp som gick i krig mot Athen. Han var väll lite trött så han råkade skjuta med en kanon mot Acropolis. Då råkade de ha en massa krut i just det rummet som han sköt hål i. Så det sprängdes!
Så tekniskt sett så var det Sverige som har gjort att det ser så ihopfallet ut som det gör idag... HAHA eh... hehe.
 


Så kan det gå.

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh nu ska jag lyssna på Kent!



Men det var inte det jag skulle skriva. Utan jag har faktiskt lagt upp en jätte(!)rolig bild på din profil på facebook. Jag vet att du gillar den!

2011-01-19 @ 21:32:23
URL: http://fridaliljeberg.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0