Barcelona

Då var man hemma igen och samma känsla får jag även nu som jag fick när jag kom hem ifrån kroatien. Det är ju JÄTTEKALLT I SVERIGE!!!
Iallafall. Barcelona var väldigt vackert men mycket att se... nja, nu har jag sett allt jag vill se så jag åker nog inte dit igen. Men det var helt klart värt resan dit!
Vi kollade på bla, Picasso museét, Kartedralen, åt tapas, shoppade, gick på La Rambla, såg Spaniens högsta byggnader, såg olympiaden och tittade på massa vackra byggnader i gammla stan samt La diagonal.
Här får ni lite fina bilder att njuta av nu i höstkyla och regn:
Gränderna i Gammla stan var otroligt vackra när solen lyste igenom dem.
Ett torg nära Kartedralen, hela staden hade gula trafikljus grejer!



Kartläsnings dax! Det fanns flera olika sorters kartor, alla var lika svåra att fatta...



Kartedralen i Barcelona! Mycket av kyrkan hölls på att renoveras så jag tog bara en bild på ett av tornen, men visst är den fint utsmyckad!



Olivia med sitt otroligt röda hår!



Underlater såg vi i träden vid stranden! Jag tror det var underlater iallafall... Typ pappegojliknande fåglar.



Olivia, Pappa och jag vid stranden där massa surfare befann sig. Den stora byggnaden i bakgrunden är Barcelonas version av World trade centre.





Och så åkt vi en turistbusstur genom Barcelona och fick se massa fina grejer samtidigt som vi fick lyssna på jättedålig musik med lite förklaring på vad vi såg lite då och då.



Även gatulyktorna var utsmyckade med massa saker.



Som sagt... konstig arkitektur...



Olivia shoppar på La rambla



På La rambla fanns det massvis med utklädda folk. Han här var en cowboy sprejad i guld som stod och log HELA tiden! När man la pengar i burken så rörde han på sig.



En annan stod vid Kartedralen och gjorde STORA såpbubblor!



Mycket fikande eftersom Farmor var med och behövde vila benen då och då. Men det är bara gott!



Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0