shibab shishi och andra knäppa saker i Kroatien

Hej allihopa!
Nu är jag hemma igen från en av de skönaste och härligaste semestrarna jag någonsin varit på med familjen! Kroatien var underbart! Vi hade det jättebra med sol och max 30 grader varmt i luften. Vattnet var kanske 25 grader hela veckan.
Men som många av er kanske vet så blir jag inte så brun trotts att solen gastar på mej en hel vecka. Denna veckan tycker jag ändå att jag lyckats lite bättre. Man ser nästan att jag har bikinilinjer! haha.
Vi hyrde en Elan 340 vid en marina som kallades Kremit (vi kallade det för Kermit) och utgick därifrån och kom till massa fina ställen som ni ser på bilderna nedan. Bilder blev det mycket av, så här får ni se och bli en gnutta avundsjuka.


Vi tog en Taxi medans vi väntade på att få ut våran båt Klara till ett jättefint ställe bara 5 min ifrån Kremit till Primosten:











När vi väl kom ut vid 4 tiden åkte vi till en liten vik och la oss på svaj (man ligger med ankaret och glider runt på vattnet):





Efter detta tog vi oss till en liten stad som hette Bobovisca på ön Brac där åt vi på en restaurang och tog en tur i mörkret där vi såg en salamander:











Efter en lite kortare seglats då vi såg delfiner kom vi fram till ön Hvar på staden Hvar:











Därefter åkte vi till världens mysigaste lilla vik. Mitt på en liten öde ö i en mysig liten vik låg en restaurang där de serverade jättegod mat, ön hette Scedro:










Sedan seglade vi  5 timmar ut till Vis till staden Komiza och åt på en restaurang bredvid vattnet med utsikt över den fina lilla fiskehamnen:











Dagen efter åkte vi till Blå grottan som låg på ön Bisevo:



Den sista seglarnatten låg vi på ännu en mysig liten restaurang vik som låg på ön Solta:







Nu sitter jag hemma och bloggar, ska fixa filmen som jag sagt att jag skulle göra så ni får se i mer "action" vad vi gjort och inte bara på en platt bild.


Om ni undrar något om resan eller bilderna så kommentera gärna! Jag gillar att få kommentarer! Väldigt mycket!

Kommentarer
Postat av: HH-Ferries

Härlig blogg du har Embla med underbara bilder från Kroatien !!!

2011-10-04 @ 21:31:10

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0