Poetry Slam

Lite sent kanske, men jag var på Poetry Slam i söndags med svenska C klassen. Det var förånansvärt coolt! Jag visste ju inte vad det var jag hade gett mej in på. Men när de väl började läsa upp sina dikter var det helt underbart!

För er som inte vet vad Poetry slam är så kan jag berätta lite kort vad jag upfattar det som:

Poetry slam är som det låter poesi uppläsning. Det är också en tävligt, i det här fallet så var det 4 medverkande. Alla tävlande fick läsa upp 3 av sina bästa dikter som de måste ha skrivit själv. Däremot får det vara på vilket språk man vill, och man får inte ta hjälp av någon form av rekvisita. Dikten får INTE vara över 3 min och 10 sek! För varje 10 sek man drar över blir det en minuspoäng. Sen är det en jurry (som är publiken) som sitter med lappar och ska visa poäng som visar hur bra dikten är och självklart hur bra han eller hon har läst upp den. Poängen är ungefär som i konståkning typ 8,5. De två med mäst poäng går vidare i final och möts i en duell. Under tiden som denna duellen pågår så skickas en hatt runt i publiken där man får lägga pengar, godis ja helt enkelt det man vill (kondomer kanske?). Detta får sedan vinnaren!

AS COOLT!!!

Här är en bild på han som räknade ihop poängen (Anton som luktar gott):


Här är en video om ni vill se själva hur coolt det är!



Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0