π dagen!

Visserligen var det i förrgår, men igår var jag sjuk och på den internationella pi-dagen 3,14 (14 mars) firade vi stort som sånna nördar vi är!
(här har vi bytt till barnfrågorna efter att vi insåg att vi alla var hungriga!)
Firandet av den viktiga dagen gick till såhär:
Alla som ville vara med var tvugna att laga någon rund mat (altså något man ska kunna skära i tårtbitar). Jag fick uppgiften att ta med mej en matpaj som blev väldigt lyckad. Sedan spelade vi TP och när man vann en tårtbit på spelet vann man även en tårtbit i verkligheten! Jag fick bara tre bitar, sen gav jag upp och hejade på Matilda som bara var en tårtbit bort från att vinna. Sen åt vi resten och klockan 9 blev jag helt mätt.
Så roligt kan nördar ha det!
Vi fick lära oss många saker ifrån barnfrågorna (som vi bytte till efter ett tag då vi blev allt för hungriga):
  1. Hummrar fiser inte
  2. Gräsålen simmar inte nedåt med öppen mun
  3. Nils Karlsson pyssling är en pyssling

Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0