Hunger games

Igår var jag och tittade på den nya filmen Hunger Games. Ärligt vet jag inte riktigt vad jag tycker om storyn... Effekterna och stylingen var ett stort pluss måste jag säga men handlingen blev ett stort minus!
För er som inte fattar trailern eller läst böckerna så handlar Hunger games om ett land som haft krig och delats upp i 12 olika distrikt. Hela storyn utspelar sig i framtiden. En pojke och en flicka mellan 12 och 18 år blir då utvalda att vara med i en tv reality serie som heter Hunger games. Alla "barn" blir då utsläppta och instängda i en kontrollerad värld där det hela går ut på att man ska döda varandra. Tillslut är det bara en som överlever och den vinner typ ära till distriktet. Ja... jag blev då lite arg över att detta ska föreställa framtiden och tyckte inte alls om det konceptet att 12 åringar ska springa runt i skogen och döda varandra...
Kommer nog inte läsa böckerna eller se filmen frivilligt igen, men värt att gå på en gång tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Frida

De dödar varandra för att de i Huvudstaden bestämt det. Spelen är en påminnelse för utplånandet av det 13:de distriktet, för att det inte ska utbryta ett till krig. Don't know om man får reda på det i filmen?

Det är alltså regimen som bestämmer att Hungerspelen ska finnas, och de allra flesta distrikt gillar det inte, men man får inte vara emot det.



Jag tycker att storyn är asball! Men det kanske skiljer sig från hur det framställs i boken och i filmen? Jag får väl kolla på filmen och se själv.

(:

2012-03-26 @ 02:03:00
URL: http://fridaliljeberg.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0