Draco är en Fjärsing

Hahah ja Frida du läser rätt... Fjärsing heter Trachinus draco på latin. (se bild så får du se hur ortoligt ful den är). 
 
Ialafall.
Idag så övade vi till fiskduggan. Många tyckte att det luktade äckligt. Men jag lovar... det luktar äckligare i Fjärås när de håller på och slänger ut gödsel på sin skörd. Det luktar INTE gott!!! Fisk är inte den likten man vill ha i sin parfym heller då men... jag väljer den före Fjärås gödsellukt!

Fiskdugga = Det ligger en massa olika fiskarter på bordet och sedan ska man utifrån sina "kunskaper" bestämma VILKEN fisk det är. På både latin och svenska. Jaoopp!!! LIIIIIIITE svårt...

Imorgon så får vi vaccsinet men jag ska inte ta den. För ja kommer att bli sjuk på fredag då och det vill jag inte för då har vi prov... Så det får förhoppningsvis bli skick i armen på onsdag nästa vecka. Då vi inte har något på torsdag.

På Naturkunskapen idag så satt jag och Matilda och gjorde sträckgubbar som åkte i Emilias gula nyckelringsbil. Jaoopp det är sånt kul vi hittar på på dessa otroligt viktiga lektioner... host...host... vi lär oss jättemycket... HOST!

Julkalendern är faktist rolig... Vad tycker ni om min???



Lika som bär eller hur???

Kommentarer
Postat av: Beatrice

:( Jag gillar inte att vara sjuk.. fiskdugga är ju det roligaste som finns :'(

2009-12-02 @ 21:09:42
URL: http://beatricebanck.blogg.se/
Postat av: Frida

JAG ÄLSKAR HONOM ÄNDÅ

:D

2009-12-03 @ 17:34:43
URL: http://fridaliljeberg.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0