Ingen tyska, ingen gympa... jaha då börjar jag 13:25...

Tjabba tjena hallå!!!

Idag så är det juklalendern för första gången år 2009!!! WOHO!!! Har ännu inte sett den men det är ju super snälla silversara och stålhenrik som det handlar om!! Och det har ju alltid varit super.

Jag gick upp i tid och kom till skolan 5 minuter innan tyckan började... och där satt bara Samuel. Det visade sig att det inte var någon tyska idag. Så jag hade varit duktig förgäves! För efter tyskan så var det gympa och den skulle jag inte vara med på heller för att jag fortfarande är lite sjuk. Så jag började helt enkelt inte förrän 13:25... Så jag och pappa åkte och åt lunch på en resturang på Hönö vid lunchtid. Gjorde typ färdig all läxa och gick en tur med Singo. Sedan cycklade jag till skolan för Fysik. Och efter det så var skoldagen slut... Värt att gå upp för eller vadå???

Efter skolan så åkte jag, Johanna och Cindy och interjuva Elda, som är en lärare på Bratteberg. Hon har nämligen bott i Colombia och hade en massa historier och information till oss och vårat arbete. Det var mycket spännande berättelser.
 Jag vågar inte skriva dom här för hon kanske inte vill det. Så därför låter jag bli.

Nu ska jag kolla på julkalendern.

Kommentarer
Postat av: Frida

Ska jag vara ärlig blev jag lite besviken på julkalendern. Fast den är ju i och för sig till för små barn.



Svar på din kommentar om kött: Alltså på vår skola finns det liksom inte "vegetariska val" man måste ha en lapp om att inte äta kött om man ska ha det. Och alltså jag kan inte ta en massa mat och inte äta upp. För då får jag dåligt samvete. Men jag antar att du inte såg filmen jag skrev en länk till. För alltså det är HEMSKT! har alltid trott att svensk köttindustri är bra, men nej.

2009-12-01 @ 21:27:24
URL: http://fridaliljeberg.blogg.se/
Postat av: johannacarlsson

.... .... .....! vi säger så

2009-12-02 @ 09:08:03
URL: http://carlssonjohanna.wblogg.se

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0