Aorelia Aurita och snö! Detta och mer på Fredag den 13!

Hejsan hoppsan öbor och statsbor...

Idag fick jag och Bea och Johanna typ MVG på en matte övning som hette: Matte A MVG övningar... Så vi tror att vi fick MVG för Rickard sa att våran lösning var jätte väldigt bra. Känner mej lite stolt faktist... Kanske detta kan rädda mina dåliga prov. Ialafall så skulle jag och Cindy välja en vattenlevande organism idag som vi skulle redovisa om. Det gick ju INTE som planerat pga Bea och Josefin tog våran Tumlare!!! Så vi fick ta bläckfisk. Det kan i och för sej blir ganska kul att jobba med. 
 Vi övade på att kunna olika arter på latin. Det ända jag lärde mej var Öronmanet - Aurelia Aurita, Hummer - Hommarus gammarus och Krabbtaska - ..... cancer. Visst är jag super bra! Kunde 2 ½ av 6 st. Känner mej så taggad inför provet asså!

Jag är hos Frida nu sitter och bloggar detta. Tror vi ska titta på en film sen. Vi hyrde Legally blondes 3. Så det blir nog den vi tittar på. Nu sitter hon och spelar ett spel och försör den underbara musiken (Linkin park - Breaking the habit). 

Förrresten så snöade det idag!!! Och inte liiite heller!!! JAG SER DET SNÖAR JAG SER DET SNÖAR, DET VAR VÄLL ROLIGT HURRA!!! Detta sjöng vi alla och hoppade runt när vi skulle gå till Bratteberg och äta spagetti och köttfärsås. Tänk att lite snö kan lysa upp en dag, särskillt en fredag den 13 dag som denna!

Här kommer lite bilder på våran gladhet:



Maiken, Nicole, Linn, Johanna och Bea är glada över dessa små fallande bommulstussar. 

Bea och Johanna gör glädjeskutt, Bea var inte lika duktig som Johanna. Men i denna bilden var det tvärtom.   

Ha en bra helg ♥


Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0