Sand är en mycket ovanlig syn för Oskar

Jahopp idag var ju en lite... vad ska man kalla det... tur i oturdag. Eller nåt sånt.

Till att börja med så skulle jag och Frida åka till Liseberg idag med 742:an... men den kom ju då inte och hämtade upp oss så vi fick åka bil med Tomas (Fridas pappa). Och då fick han köra fort så att vi skulle kunna hinna i tid till pendeln. Och vi hann. WEEEEII!!!

Så pendeln tog oss till Liseberg där det blev mini dounats, knäckäpplen, kolor (för Frida) och annanas doppad i chocklad. Det var ju såklart hur gott som helst. Efter en mysig tur på Liseberg (i regn) så skulle vi hämta ut biljetter till filmen Up på bergakungen. Jag kan säga som så att kl var 20:22 och biljetterna skulle hämtas ut 20:30 och vi har nu inte lämnat Lisebergs portar. Vi tog spårvagnen en station bort och hämtade ut biljetterna 20:32 men vi fick dom ändå... och lite konstiga blickar fick vi också av han som gav oss dom.

När vi skulle gå in (det var fullt med folk och mycket köer) så sa hon som skulle riva av biljetten:
- Denna biljetten är på Biopalatset. Du har 25 min på dej att åka dit innan  filmen börjar. Jag och Frida fick då liiiite panik... Frida har altså beställt biljetter på HELT fel ställe. Så vi fick ta oss med spårvagn till Domkyrkan och gå i renget därifrån... dessutom har vi inte så bra koll vart Biopalatset ligger. Så vi gick dessutom en omväg. och Fråga mej inte vad klockan var nu.

Vi hade väldigt tur för vi kom in PRECIS när filmen just skulle börja. Och dessutom så hade vi köpt väldigt fina poppcorn muggar (eller vad man ska kalla det). New Moon! Det var för tusan reklam överallt på biograferna!! <3

Up var väldigt väldigt väldigt rolig! Mycket skratt på en sån lyckad dag som denna. Jag vann dessutom konjak chocklad på Liseberg. Lite kul va? Jag som är Nyckterist och allt. Bra pris tycker jag...

citat från filmen:
- Sand! Jag hitta sand Herr Fredriksson!

Här kommer 2 bilder på min och Fridas braiga dag...

Liseberg <3 Mysigt när det är mörkt eller hur?



De sexigaste poppcorn muggarna eller vadå??? Sparat den såklart! Blir min framtida poppcorn skål!

XOXO // Embla


Kommentarer
Postat av: Frida

attans att jag beställde fel. men nu tycker jag att vi inte ska prata om det längre......... :D



rossel(? oskar ?) <3

2009-11-15 @ 00:51:32
URL: http://fridaliljeberg.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0