St. Malo!

Idag har jag hittat nätverk!!! Jag sitter på backen (det är fram på båten) och skriver detta fina inlägg!

Jag har en underbar resa men jag har bränt mig i hårbotten så jag sitter med solhatt. Det är nästan för varmt här men det är skönt ändå. Idag får inte våran vakt gå iland, för vi har vakttjänst. Så jag har suttit på peket och arbetat. Där har jag tjärat och lagat nätet!

Staden är jättefin och igår åt vi ostron! Det var inte så äckligt som jag trodde... Men det var ju inte gott heller. Min smakade nästan bara citron. Fast det kan nog bero på att jag dränkte mitt ostron i citron så det inte skulle smaka så mycket gegg.

Jag har badat och det är kallt. Men det blir ju varmt när man går upp eftersom luften är så varm...

Klättra i riggen är mycket läskigt, jag har inte kommit så högt upp ännu. Men jag är jättenöjd med den höjden jag lyckats med.
 Massa fransmän, engelsmän och några svenskar har kommit ombord och vill bli guidade. Ibland smyger det på en japan som vill ta kort på båten. Och ingen märker att han är ombord. Så det händer lite granna även om man inte får gå iland.

Det funkar tyvärr inte att lägga upp någon bild. Så jag får lägga upp en rad med massa bilder när jag får nätverk nästa gång...

Men ni kan kolla in öckerögymnasiesida och klicka fram bilder om ni vill se. Jag tycker verkligen att ni ska göra detta för i Bangor så kommer jag att lägga upp bilder där. Imorgon kan ni även läsa elevdagböckera på samma sida för då ska jag skriva ett inlägg.






Kommentarer
Postat av: Frida

hur smakar gegg?

2010-05-26 @ 17:51:39
URL: http://fridaliljeberg.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0