Alla kan vara superhjälte om de vill

Jag sitter nu på Svenska C lektionen och undrar... vad gör jag här!
På onsdag vecka 50 kan ni som vill komma till skolan och lyssna på mej när jag diktar om superhjältar! Japp ni läste rätt... jag har gjort en dikt om superhjältar, faktiskt har jag gjort två men jag valde att bara framföra en.
Om ni vill läsa min fina dikt så kan ni läsa här nedanför: (den heter "vi är alla som Superman ibland")

Att vara superhjälte kan vara ganska ballt,

men ibland kan det också bli lite kallt.


Som när Superman flyger till Sydpolen i sina tights,

då ställer alla flygbolagen in sina flights.


För ingen vill ju missa när Superman väl kommer hem,

då har han en ond Pingvin fast fångad i hans röda byxlem!


Som troligtvis nu har frusit fast i hans blåa sexiga kläder,

ja ni vet dom som är gjorda av läder


Fast det kanske inte är superman alls...

Nej det är ju han där med ingen halls!


Han där som klär sig som en fladdermus,

han där som har ett så coolt hus!


Vad heter han nu igen jag kan inte minnas?

Jo sen har vi ju han som inte borde finnas!


Han den där gröna stora saken ni vet,

han som blir så sur så fort skurken smet.


Alla superhjältar verkar gilla djur,

för det finns ju ingen vad jag vet som sjunger i dur!


Tex han där som ibland klär sig som en spindel,

om jag skulle bli räddad av hans famn skulle jag säkert få svindel!


Ja det finns ju många båda stora och små,

men historierna om de vanliga vardagliga hjältarna är få.


Du vet dom som inte har några krafter alls,

dom borde också få dansa sin vals!


Tex han som hjälpte den gamla damen över gatan,

eller hon som hjälpte den lilla överkörda skatan!


Och de barn som går till sin farmor för att äta hennes kaka,

då blir hon så glad och låter de gärna smaka.


Du vet de hjältar som sitter på andra sidan rutorna med texterna bom och krasch,

ja tex de som stoppar någon som är på väg att prova hasch!


Det ska också bli serier av tycker jag,

Hoppas de blir så någon vacker dag!




Hoppas ni fattade budskapet


Kommentarer
Postat av: Frida

Den är rolig! (:

2011-12-02 @ 19:49:04
URL: http://fridaliljeberg.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0