Efter 4 timmar och 45 min gjorde de min dag!

Efter nästan 5 timmars kollektivtrafik är jag äntligen framme i Sofias mysiga hus i Alingsås. En resa som egentligen skulle ta 2 timmar blev mer än dubbelt så lån på grund av vädret. Det hela började med att bussarna på öarna ställdes in då de var rädda för att de skulle välta. Sedan var bussen ifrån fastland försenad för att det var jättelång kö på grund av att Älvsborgsbron var stängd och därför gick också bara en buss som tog evigheter att komma fram till centralen. Tillslut fick vi hoppa av och ta en spårvagn vid Eketrädgatan (tror det hette så) till centralen för det skulle gå snabbare. Då fick vi höra på radion att alla pendlar till Alingsås var inställda på grund av att något träd fallit över en ledning som gjorde att det började brinna!
När vi tillslut kom fram till centralen så såg vi att pendeln visst gick! Så på pendeln som åkte ungefär 100 meter i taget sen stannade i en kvart var extremt seg! Som tur var så satt det några esteter bakom oss och började sjunga högt för hela pendeln! De sjöng jullåtar och diverse gosspel liknande låtar, de var väldigt duktiga. När vi skulle gå av i Alingsås så gav en tant dem pengar och de blev jätteglada! De gjorde min dag!
Sofia i sin mysiga blåa dräkt! Mycket mysigt.

Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0