A trip to Japan

Idag mötte jag Frida i Göteborg. Vi har inte träffats på länge men vi kom inte på något att göra. Så vi kollade upp Världskultur museet. Det var tema Japan. Det lät spännande och det var det. Man fick lära sig lite nya saker och så.

Utställningen var gratis för oss som var under 20 så det var bra. Så vi gick runt där nästan helt ensama. För det var inte så mycket folk. Antagligen för att det inte är ett ställe man brukar åka till.

Jag tycker att det var roligast att se Kimono avdelningen. Det var massa roliga saker där och fina färger och målningar. Sedan var det en annan del som hette något Destination X. Det var om olika delar av världen. Där fick man bla se lite filmer ifrån de rosa bussarnas resor till Afrika. Det såg jätteroligt ut så jag ska nog åka med dom någon gång jag får råd.

Sedan åt vi lunch, det blev buffe och en kokos-annanas-paj till mej och en gränsakssoppa och cheasecake (stavas det så?) till Frida.

Här är lite bilder:

 



Sov gott! Imorgon blir det pluggning av Biologi prov och övningskörning på riktig väg för första gången...

Kommentarer
Postat av: Frida

Cheese (:

Du bloggar ju på för fullt!



Köra på riktig väg??? Kommer aldrig våga göra det. Får ju ångest så fort jag tänker på det. Ska nog hålla mig till att ta mig fram med hjälp av cykel eller fötter. Eller så får någon annan köra. Tror inte att det där med att köra bil är min grej........

2011-01-23 @ 02:18:46
URL: http://fridaliljeberg.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0