Gissa låten!

Jag kom nyss på en rolig lek vi kan göra!!! Gissa vilken låt som står nedan. Jag har översatt den till Svenska. Vem vet om du svarar rätt kanske du vinner något...

Här kommer låten då:

Jag brukade härska över världen
havet skulle stiga när jag sa orden
Nu på morgonen sover jag ensam
soppa gatorna jag brukade äga

Jag brukade spela tärningarna
känna rädslan i fiendens ögon
Lyssna på när skaran sjunger
Nu när den gamla kungen är död länge leve kungen
En minut höll jag nyckeln
Bredvid var väggarna nära
Och jag upptäckte att mitt slott står
på pelare av sand

Jag hör Jerusalems klockor ringa
Romarnas kavalleri sjunger
Bli min spegel min svärd och sköld
Missionärer i ett främande område
av någon anledning kan jag inte förklara
när du var borta var det aldrig
Aldrig en ärlig värld
och det var när jag brukade härska över världen

Det var en ond och vild vind
Blåste ner dörrar för att släppa in mej
Krossade fönser och trummor hördes
Folk kunde inte tro på vad jag hadde blivit
Revolutionen väntar
på mitt huvud på ett silverfat
Bara en docka i ett ensamt snöre
oh vem skulle vilja var en kung

osv!

Lycka till!!! 

(det kanske inte var så svårt va?) 


Kommentarer
Postat av: embla

det är viva la vida av coldplay hehhe den var inte så svår. =)=D^^,

2011-01-10 @ 20:16:52
URL: http://emblanilsson.blogg.se/
Postat av: Frida

Men hallå. Tänkte precis skriva det så bara skriver du det i kommentarerna... ):

2011-01-12 @ 18:33:48
URL: http://fridaliljeberg.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0