Pizzeria och Bageri, Familjen bakes oldschool!

Hejtjoo!

Vi har ju en gammal bakungn i källaren här i vårat lilla mysiga hus. Och denna har vi aldrig testat. Fram tills nu.
 vi bakade Pizza och Bagebröd/Hönökaka. Och snacka om att det blev underbart gott!!! Där satt vi i källaren, och inte var det kallt för mamma försökte få eld i ungnen och misslyckades hela tiden. Då kom pappa och satte fyr på den. Och då blev det dax för utbakning av pizza. Jag gjorde en pizza med ketchup, ost, champinjoner och annanas. Sedad blev det ut i regnet och ner till källaren där det var dax för pizzorna att bakas. m...m..mm!
 Pizzorna blev väldigt svarta undertill pga att det var sot efter veden. Men det smakade gott ialafall.
 
Sedan bakade mamma ut Bagebröden och dom åkte också in i ungen inom kort. Har precis ätit dom och dom har ju så goda så det är inte sant!!! MUMS!!! Detta ska ätas imorgon till frukost helt klart!

Kl. 19:20 så är det dax för andra visningen (för mej) av New Moon. Denna ska ses denna gången med Cindy, Sofia,Frida, Linn, Julia, Bea, Johanna och Jag. Längtar! Ska köpa en såndär fin poppcorn skål igen. då har jag 3! cindy sa att jag kunde få hennes men jag vet inte om det kanske känns som fusk då...

Ialfall här kommer lite bilder ifrån dagens bakning:



Oj bilderna var kanske lite suddiga hahahah! Men ni ser ändå, detta är min Pizza!



Min pappa är en riktig bagare! Här tar han hand om Hönökakorna...

Japp, pizzorna brann nästan upp... Kanske anledningen till att dom blev så svarta, Märkte att denna bilden blev mindre än de andra. Jaja skit samma...


Okej detta var det som hände idag. snart är det dax för New Moon igen! Ses <3


Kommentarer
Postat av: Frida

popcorn mugg, mugg!!!!!!! >:

2009-11-22 @ 18:28:17
URL: http://fridaliljeberg.blogg.se/
Postat av: Frida

EY! veckans babe kanske????????

2009-11-23 @ 17:59:31
URL: http://fridaliljeberg.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Slippa-skriva-om-allt rutan?

E-postadress: (detta kan bara jag se)

Din blogg eller hemsida:

Nu är det dax att kommentera:

Trackback
RSS 2.0